Saturday, July 19, 2014

MAJLIS KHATAM AL-QURAN & PERASMIAN PENUTUP IHYA' RAMADHAN 2014


Tarikh : 20 Julai 2014 bersamaan 22 Ramadhan 1435H (Ahad)
Masa : 8.00 - 9.30 pagi
Tempat : Dewan Perdana SMK Zainab 1
Perasmian oleh : Pn Hjh Wan Marina bt Wan Omar

Objektif program Ihya' Ramadhan adalah untuk menyemai sifat-sifat mahmudah dalam diri murid, membangkitkan rasa cinta dan kasih kepada Allah dan Rasul, memuliakan Ramadhan sebagai bulan penuh rahmat dan memperbanyakkan amalan harian.

Objektif Majlis Khatam Al Quran pula adalah untuk memupuk semangat cintakan Al Quran dan sentiasa bertadarus, membina sifat-sifat mahmudah dalam diri murid selaras dengan ajaran Al Quran.

 Majlis ini disertai oleh 23 orang pelajar yang telah menyempurnakan acara Khatam Al Qur'an dengan dipimpin oleh Pn Hjh Roslina bt Yusoff dan tetamu jemputan Pn Hjh Esah bt Ibrahim.


 Selain dari itu, penyampaian hadiah kepada para pemenang acara yang dipertandingkan sepanjang Program Ihya' Ramadhan juga telah disampaikan oleh Pn Hjh Wan Marina bt Wan Omar. Antara pertandingan tersebut adalah Kuiz, Esei dan sebagainya. Majlis ini dikendalikan sepenuhnya oleh Jawatankuasa Penghayatan Islam dan Takmir Musalla di bawah pimpinan Ustazah Nik Zulina bt Nik Taib. Majlis tamat dalam pukul 9.30 pagi




No comments:

Post a Comment

nRelate - Posts Only